איך לשכב נכון ולהימנע מחרדת ביצוע ושפיכה מוקדמת

מבוא: חשיבות השיח על קשיים במיניות

נושא המיניות והקשיים הכרוכים בה, כמו חרדת ביצוע ושפיכה מוקדמת, הם נושאים שלא מדוברים מספיק בחברה שלנו. למרות שמדובר בתופעות נפוצות מאוד שיכולות לקרות לכל גבר, עדיין לצערנו קיימת סטיגמה סביבן ורבים מתביישים לדבר עליהן בפתיחות. אבל חשוב להבין שברוב המקרים, מדובר בעיקר על קשיים מנטליים ורגשיים, ולא פיזיולוגיים.

במאמר זה, נעמיק במקורות לחרדת ביצוע ושפיכה מוקדמת, ונספק כלים שימושיים איך לשכב בצורה נכונה ומהנה יותר. את המאמר כתבה אביטל צ'רבצקי, מייסדת המרכז להעצמה גברית, שעזרה למעל 2,700 גברים בדיוק בנושאים הללו- מיניות, חרדת ביצוע ושפיכה מוקדמת. היום, היא תביא את שנות הניסיון המקצועי וידע המקיף שלה לידי ביטוי, במיוחד עבורכם.

השפעת המדיה וציפיות החברה

כיום, נושא המיניות מאוד נוכח במדיה ובשיח הציבורי. אבל בעוד שמדברים הרבה על סקס, לא ממש מתייחסים לקשיים ולאתגרים שבאים יחד איתו. התבנית הרווחת שמועברת היא של "גבר מאצ'ו" שתמיד מוכן לסקס ומסוגל לספק את האישה ללא שום בעיה. הדימוי הזה יוצר לחץ וציפיות בלתי אפשריים מהגבר הממוצע. בנוסף, תרבות ה"סטוצים" והאפליקציות להיכרויות מעודדות יותר כמות מאשר איכות של יחסי מין. כל אלו יכולים ליצור חרדה ולחץ סביב המיניות שמשפיעים לרעה על הביצועים במיטה.

מקורות נפוצים לחרדת ביצוע ושפיכה מוקדמת 

ישנם כמה גורמים עיקריים שיכולים לתרום להופעת חרדת ביצוע או שפיכה מוקדמת אצל גברים:

1. ציפיות ולחצים – הציפייה מגברים להיות תמיד מוכנים לסקס ולהביא את האישה לסיפוק, יכולה ליצור המון לחץ ומתח שפוגעים בתפקוד המיני.

2. חוסר מודעות לגוף – לעיתים קרובות, גברים לא מספיק מחוברים ומודעים לגוף ולתחושות שלהם. חוסר היכולת לזהות את הסימנים המקדימים לשפיכה מקשים על השליטה בה.

3. תנאי סביבה לא אופטימליים – מצבים של חוסר נוחות, עייפות, לחץ מהעבודה או הסחות דעת אחרות, עלולים להשפיע לרעה על חווית המין.

4. חשיבה יתר וחוסר נוכחות ברגע – ככל שהראש יותר עסוק במחשבות טורדניות כמו "מה אם לא יעמוד לי?", "אני חייב להרשים אותה", כך יש פחות נוכחות וחיבור לגוף וליצרים הטבעיים.

5. שימוש בסקס כתחליף לקרבה וחום – לפעמים גברים עושים מין עם נשים שהם לא באמת רוצים, רק כדי למלא חסך רגשי. זה יכול ליצור בלבול ולגרום לגוף לא לשתף פעולה. הפתרון הוא להיות מודעים לצורך הרגשי השורשי- ולמלא אותו באופן ישיר.

6. טראומות מהעבר – יש גברים שחווים קושי בעקבות משקעים רגשיים שהם אפילו לא מודעים להם. בקליניקה, פגשתי מאות מונחים עם קושי דומה ואנו עוסקים בנושא זה כל הזמן. חשוב לי שתדע שזה אפשרי לפרוץ את המחסומים האלה מהשורש.

7. צפייה בפורנוגרפיה גם זה עלול להיות גורם משמעותי שמוריד את סף הגירוי וגורם לציפיות להיות לא מציאותיות. מניסיוני המקצועי, על גברים לעבור גמילה מלאה או חלקית מתכנים אלה.

טיפים מעשיים לשיפור הביצועים במיטה

אז איך לשכב נכון ולהפחית את הסיכוי לחרדת ביצוע או שפיכה מוקדמת? הנה כמה עצות שימושיות:

1. בחרו בקפידה עם מי אתם שוכבים – תעשו סקס רק עם מי שבאמת בא לכם ומרגיש לכם נכון. אל תכריחו את עצמכם מתוך לחץ חברתי.

2. הורידו ציפיות – אל תבואו עם ראש של "אני חייב להשיג את המטרה". תנו לדברים להתפתח בקצב טבעי, בלי יעדים מוגדרים מראש. לא חייבים להגיע לחדירה.

3. נשמו עמוק – נשימות עמוקות ורגועות במהלך המגע יכולות להפיג מתחים, להעצים את העונג ולפזר את האנרגיה המינית בכל הגוף. 

4. תתחברו לגוף וחושו – הקשיבו לתחושות הגוף שלכם, השתהו ברגעי העונג, אל תמהרו. ככל שתהיו יותר מחוברים פחות סיכוי שתאבדו שליטה.

5. עצרו מדי פעם – אם אתם מרגישים שקרובים לשפיכה, קחו פסק זמן, נשמו, הסתכלו לפרטנרית בעיניים, דברו אם בא לכם. זה יחזיר אתכם לרגע הנוכחי.

6. התנסו בדרכים נוספות לעונג – שחקו עם מגע, נשיקות וליטופים בכל הגוף, שלכם ושל בת הזוג – לא רק באיברי המין. אפשר להנות מאוד גם בלי חדירה.

7. חפשו את התנאים האופטימליים בשבילכם – בדקו באיזה זמן ביום, מצב רוח או סביבה אתם הכי נינוחים וקשובים, ותנסו ליזום קירבה דווקא אז.

8. אל תסתיר דברים מבת הזוג שלך – תקשר באופן פתוח אודות הקשיים שלך. ההסתרה רק מגבירה את הלחץ

9. תרגל זיהוי של נקודת ה"אל חזור" ממנה אתה מגיע לאורגזמה – כאשר אתה מענג את עצמך תלמד לזהות את הנקודה הזו וללמוד "לרדת" ממנה, להוריד את הגירוי או לעצור ומשם להמשיך. המטרה היא לא לחצות אותה לאורך זמן- אלא רק כשאתה בוחר.
בהמשך, תוכל לעשות זאת עם בת הזוג כאשר עם מענגת אותך – ולבקש ממנה להאט לפי העיקרון הזה.

10. תתייחס לבת זוג כשותפה בלתי נפרדת – זה מסע משותף וחשוב להיות כנים ופתוחים עם נכונות לעבור את זה יחד. הרבה נשים עלולות לא לשתף פעולה עם סוג כזה של התפתחות מתוך מבוכה או חשש, חשוב שתדע שמגיע לך להיות עם מישהי שמעוניינת לעבור את המסע הזה איתך.

 

לחץ כאן- כדי לגלות איך ליצור מתח מיני בדייט עם בחורה

להיות נוכחים ברגע, מקשיבים לעצמנו

באופן כללי, המפתח הוא לא לשים לחץ מיותר, לא על עצמנו ולא על בן או בת הזוג. חשוב לזכור שכל גבר הוא קודם כל אדם, עם חוזקות וחולשות, וזקוק למרחב בטוח כדי להביע את עצמו. מותר וטבעי שיהיו אתגרים בחיי המין, אין צורך להתבייש בהם. בדיוק כפי שנשים לא תמיד מגיעות לאורגזמה או חשק מיני מתפרץ, כך גם גברים יכולים לחוות קשיים שונים ומשתנים.

הדבר החשוב באמת הוא להקשיב לגוף, לרגשות, לצרכים שלנו. לפעמים אנחנו צריכים חיבוק ותמיכה יותר מאשר סקס. לפעמים אנחנו זקוקים לפסק זמן, לשינוי תנוחה, או סתם לשתף את השותפה במה שעובר עלינו. זה בסדר גמור ואפילו מומלץ.

סקס מספק ומהנה באמת מגיע ממקום של חיבור, אכפתיות, תשומת לב. אם שני הצדדים מרגישים בנוח, נותנים מרחב אחד לשני, ומתמקדים יותר בעונג מאשר במטרה – סביר שהאקט יהיה טוב ומענג לשניהם. גם אם לא תמיד הכל מושלם, זה לגמרי אנושי ונורמלי.

סיכום: מיניות בריאה ומודעת

לסיכום, חרדת ביצוע ושפיכה מוקדמת הם אתגרים נפוצים בחיי המין של גברים, אבל בהחלט אפשר להתמודד איתם ולשפר את ההנאה והסיפוק במיטה. המודעות לכך שמדובר בתופעות מנטליות בעיקרן, שמקורן לרוב בלחץ מחשבות ודימויים שגויים, מאפשרת לשנות את הגישה מן היסוד.

איך לשכב עם בחורה בצורה נכונה
איך לשכב עם בחורה בצורה נכונה

במקום לחפש טריקים טכניים או פתרונות קסם איך לשכב כמו שצריך, עדיף להתמקד במערכת היחסים שלנו עם עצמנו, עם בנות הזוג שלנו ועם המיניות בכלל. לתת לגיטימציה לקשיים, לדבר עליהם בפתיחות, ולהיות יותר חומלים ורגישים – גם כלפי עצמנו וגם כלפי האחר.

בתרבות שמציפה אותנו בדימויי על של גברים שתמיד מוכנים ומשדרים ביטחון מיני בלתי מעורער, חשוב לזכור שאף אחד לא מושלם. שלכולנו יש פגיעויות וחששות, במיוחד בתחום האינטימי כל כך הזה. אז בואו ניתן לעצמנו להיות אנושיים, פגיעים לפעמים, לא תמיד בשליטה. זה בסדר וזה אפילו יכול להיות מקרב ומעצים.

מערכות יחסים בוגרות ומיניות בריאה שזורות זו בזו. שניהם מצריכים תקשורת, אמפתיה והקשבה. ככל שנשכיל לטפח יותר את הצדדים האלו בעצמנו ועם בני זוגנו, נוכל גם להתמודד טוב יותר עם אתגרי חדר המיטות. כשיש אמון, כנות ומודעות עצמית, קל יותר להתמסר לרגע, להרפות, להעז, להנות – מבלי ליפול לחרדה או למחשבות טורדניות.

בסופו של דבר, איך לשכב זו שאלה שכל אחד חייב למצוא את התשובה שלו עליה. אין נוסחה אוניברסלית או בלתי מעורערת. יש המון דרכים לחוות הנאה מינית ולחלוק אינטימיות. העיקר הוא להכיר, לכבד ולאהוב את עצמנו על כל הגוונים שבנו. ומשם, בעדינות, סבלנות ופתיחות – להיפגש עם העולם.

אם התחברת לנושא, והכלים האלה עניינו אותך,
אבל עדיין מתקשה לממש את מלוא הפוטנציאל בחיי המיניות שלך 

לחץ כאן ונבין יחד כיצד תהליך במרכז להעצמה גברית יכול להוביל אותך לחיים של סיפוק וביטחון עצמי.

 

שתפו לחברים:

לבדיקת התאמה לתהליך, מלא את הפרטים שלך כאן

אביטל צ'רבצקי‏

אביטל צ'רבצקי‏

היי, אני אביטל!
מייסדת "המרכז להעצמה גברית".

אני מאמינה שכל גבר יכול למצוא אהבה, ביטחון והגשמה.

אני כאן כדי לעזור לכם לממש את הפוטנציאל המדהים שטמון בכם!

קטגוריות

פוסטים אחרונים